Chcę wydać książkę dla dzieci, czyli przychodzi autor/ka do wydawnictwa ADAMADA

blog 107

Chcę wydać książkę dla dzieci, czyli przychodzi autor/ka do wydawnictwa ADAMADA

Jak powinna wyglądać propozycja wydawnicza składana do wydawnictwa?
Czy można wysłać  fragment książki?
Jeśli książka nie została zakwalifikowana do publikacji,  czy należy wysyłać ją ponownie?

Na te, i inne pytania odpowiada Piotr Szwocha z wydawnictwa ADAMADA, które jest patronem  kursu pisania prozy dziecięcej prowadzonego przez autorkę książek dla dzieci Agnieszkę Urbańską.

JAK PRZYGOTOWAĆ PROPOZYCJĘ WYDAWNICZĄ?

Autor, który wysyła e-mailem propozycję wydawniczą, powinien do niej dołączyć wiadomość.  Nie tak rzadkie są przypadki wysyłania samego załącznika. Takie wiadomości od razu lądują w koszu, podobnie jak e-maile, których nadawcy ujawniają całą listę adresatów.

W treści e-maila warto napisać kilka słów o swojej książce, przede wszystkim: dla kogo i o czym  jest, czym się wyróżnia, co czyni ją wyjątkową. Jeśli mamy inne informacje, ważne dla książki czy wydawcy,  oczywiście je podajemy np. jeśli piszemy o pogodzie,  a autor jest  meteorologiem, to warto tę informację zamieścić w wiadomości.

W załączniku wysyłamy to, czego chcą od nas wydawcy i o czym piszą na swojej stronie w zakładce „dla autorów”: czasami proszą o całą książkę, czasami o fragment i streszczenie. Trzeba postąpić zgodnie z zaleceniami. Jeśli nie ma tych wymagań, dobrze jest wysłać cały tekst i streszczenie.

Dla naszego wydawnictwa im więcej, tym lepiej tzn. proponowałbym wysłanie całości tekstu, ponieważ po fragmencie można ocenić potencjał, ale nie dokonać wyboru. Na wysyłanie fragmentów, mogą sobie pozwolić uznani pisarze z dorobkiem literackim.

Propozycja wydawnicza wysyłana e-mailem musi zawierać:  imię i nazwisko autora oraz proponowany tytuł.

Ważną informacją dla nas jest biogram autora, ale zawsze najważniejszą kwestią jest jakość przesłanego tekstu.

E-mail kontaktowy do wydawnictwa ADAMADA to:

redakcja@adamada.pl.

Adres jest dostępny na stronie w momencie wejścia w zakładkę „Zróbmy coś razem”. Swoją propozycję wydawniczą śmiało można wysyłać również pod adres „ogólny”: wydawnictwo@adamada.pl. Wiadomość zostanie przekierowana do odpowiednich osób.

PROPOZYCJA WYDAWNICZA WYSŁANA I CO DALEJ?

Jeśli nie chcemy otrzymywać informacji typu: „Niestety, książka nie została zakwalifikowana do publikacji” – napiszmy w e-mailu, że prosimy o kontakt tylko w razie zainteresowania naszą propozycją wydawniczą. Można też, po jakimś czasie (1-3 miesiące), zapytać o losy wysłanej propozycji.

Jeśli wydawnictwo odrzuciło książkę, nie wysyłajmy jej, w tej samej formie, po raz drugi.

Powodem nieprzyjęcia do wydania książki może być: niewystarczający poziom literacki, czy niewpisanie się książki w założenia wydawnicze na dany rok  kalendarzowy. Zdarza się również nietrafienie w profil danego wydawnictwa.

Do wydawnictw przysyłanych jest bardzo wiele propozycji, w tym zdecydowana większość o niewystarczającym poziomie literackim.  Niestety, ograniczone możliwości kadrowe wydawnictw powodują,  że autorzy nie otrzymują informacji zwrotnej i nie wiedzą, co powinni poprawić. Dlatego polecam warsztaty pisarskie, szczególnie takie, podczas których otrzymacie informację zwrotną na temat swojego pomysłu i tekstu.

JAKI JEST PROFIL WYDAWNICTWA ADAMADA?

Wydawnictwo ADAMADA publikuje starannie wybraną, piękną i wartościową literaturę dla dzieci,  zarówno polską jak i zagraniczną, a także pomysłowe łamigłówki oraz kreatywne kolorowanki.

Każdy z wydanych tytułów wyróżnia się treścią  i szatą graficzną. Dbamy, by nasze książki miały pozytywny wpływ na rozwój poznawczy i estetyczny dzieci, pomagały kształtować właściwe postawy społeczne oraz uwrażliwiały etycznie.

Wśród naszych tytułów znajdują się pozycje, które zdobyły międzynarodową popularność i prestiżowe nagrody literackie. Tytuł “Łopianowe pole” otrzymał nagrodę literacką polskiej sekcji IBBY – Książka Roku 2017 w kategorii dla dzieci. Trzynaście naszych książek otrzymało nagrodę Komitetu Ochrony Praw Dziecka w konkursie Świat Przyjazny Dziecku.

Rocznie wydajemy książki pięciu-siedmiu polskich autorów. Średnio dwoje z nich to debiutanci :-)

wydawnictwo adamada

 

 

 

 

2 Comments
  • Zdzisław

    13 sierpnia 2023 at 16:54 Odpowiedz

    Jestem emerytowanym nauczyciele i chciałbym swoją książką spróbować zachęcić (przynajmniej część młodych ludzi) do czytania książek. Z wcześniej przeprowadzanych rozmów, z tą grupą naszej społeczności dowiedziałem się, że nie znoszą oni długich i nudnych opisów oraz wolą w treści książki formę dialogu. Bardziej interesują ich przeróżne “hece” od smutnawych treści. Wszystkie te uwagi młodzieży starałem się uwzględnić w swoje książce, którą chciałbym wydać.

  • Krystyna

    16 marca 2025 at 16:47 Odpowiedz

    Słusznie, młodzież nie lubi długich opisów, jak twierdzą, one je nudzą. A pamiętam długie i piękne opisy natury z naszych lektur szkolnych, pór roku, krajobrazów, nastrojów itd, które uwielbiałam. Błyszczały, jak diamenciki. Szkoda, widać czasy się zmieniły i tempo życia, podejście do problemów tez. Jest to odwieczny naturalny tzw. ” konflikt pokoleń. – ” Smutnawe treści” to te , które wymagają zatrzymania się w biegu życia, refleksji, głębszej analizy, podsumowania. Potrzebne są, jak sól , nadają głębszy sens wszystkiemu co żyje.–”Hece”, czyli radości, śmiech, czy tylko uśmiech, są też potrzebne, wynikające z dialogów, zdarzeń, opisów. Teraz faktycznie tego nie ma , albo przynajmniej jest inne podejście. Z jednej strony to my wyrabiamy gust młodych, z drugiej tez powinniśmy ich podsłuchać, przecież nic nie ”stoi ” w miejscu. To my mamy obowiązek dawać im dobre wzorce ze swoich doświadczeń, aby nowe pokolenie nie cierpiało za nasze błędy( wojny). Ale my też możemy się od nich czegoś nauczyć.

Napisz komentarz

CLOSE
CLOSE