REDAKCJA I KOREKTA TEKSTU – USŁUGA

maszyna-zdjecia_uslugi-003_redakcja

REDAKCJA I KOREKTA TEKSTU – USŁUGA

Redakcja i korekta tekstu

 

Zakres usług:
– poprawa ortografii,
– poprawa interpunkcji,
– wyłapanie literówek,
– usuwanie błędów technicznych,
– poprawa błędów gramatycznych,
– poprawa błędów składniowych,
– poprawa błędów leksykalnych,
– poprawa błędów logicznych,
– poprawa stylistyki,
– zapewnienie jednorodności tekstu i jego składowych,
– ujednolicenie zapisów (liczebników, nazw, myśli, cytatów, dialogów itp.).
Jak przebiega redakcja?
  1. Tekst zostaje wysłany do redaktora, który nanosi na niego poprawki oraz wskazuje miejsca, które wymagają ingerencji autora.
  2. Autor zapoznaje się ze zmianami, akceptuje lub odrzuca, uzupełnia/zmienia wskazane fragmenty.
  3. Redaktor raz jeszcze przegląda tekst, sprawdzając naniesione przez autora poprawki oraz często pojawiające się przy edycji błędy (podwójne spacje, brak kropek itp.)
  4. Autor otrzymuje gotowy, “wyczyszczony” tekst po redakcji.
 REDAKTORZY

Barbara KaszubowskaBarbara Kaszubowska

– z wykształcenia polonistka ze specjalizacją edytorską, szlify zdobywała w wydawnictwie Ossolineum we Wrocławiu. Redaktorka i korektorka tekstów wszelakich, choć najchętniej pracuje z literaturą piękną, beletrystyką, literaturą reportażową i popularnonaukową. Kilkunastoletnie doświadczenie w zawodzie to różnorodne teksty i współpraca z wieloma wydawnictwami, m.in. z: Wydawnictwem Poznańskim, Czwartą Stroną, Szarą Godziną, wydawnictwem Lira, PWN. Prywatnie również z zamiłowaniem i pasją czyta kolejne książki.

 Cena: 250 zł + 23% VAT / za arkusz wydawniczy (40 tysięcy znaków ze spacjami). Testy krótsze niż 5 arkuszy wydawniczych wyceniane są indywidualnie. Pytania o wycenę prosimy kierować na adres maszyna@maszynadopisania.pl.

Opinia:

Do Maszyny do Pisania trafiłam jak wielu innych aspirujących pisarzy – szukając doświadczonego redaktora, który pomoże mi zrobić z mojej pierwszej książki jej najlepszą wersję. Tym sposobem w listopadzie 2019 roku poznałam Barbarę Kaszubowską, z którą pracowałam nad uszlachetnieniem „Pruskich bab”. Basia okazała się nie tylko niezwykle kompetentną redaktorką, ale także wrażliwą czytelniczką i ogromnie empatyczną osobą. Dzięki jej pomocy mój debiut ukazał się pięć miesięcy później, a dzisiaj z drukarni wyjechała czwarta książka, którą zredagowała Basia. Nie mogłabym wymarzyć sobie lepszego redaktora i z ogromną wdzięcznością myślę o dniu, w którym Maszyna przekazała mój debiut w jej ręce. Ogromnie polecam współpracę z Basią, choć może być ciężko z jej wolnymi terminami. 😉
Małgosia Starosta

 

 

Krzysztof Grudnik

 

dr Krzysztof Grudnik
– literaturoznawca, redaktor, krytyk literacki, tłumacz. Jest redaktorem polskiego rocznika weird fiction “Sny umarłych” (4 książki do tej pory) oraz czasopisma naukowego “Hermaion”, redagował książki (powieści, zbiory opowiadań, książki naukowe) dla wydawnictw Vesper, Wydawnictwo IX, Phantom Books i Lashtal Press. Jest też autorem dwóch książek, kilku przekładów i licznych artykułów naukowych, popularnonaukowych oraz publicystycznych. Prowadził zajęcia na polonistyce oraz o sztuce pisania na Uniwersytecie Śląskim.
Wycena ustalana jest indywidualnie na podstawie przesłanej próbki tekstu (5-10 stron  A4) na adres maszyna@maszynadopisania.pl

OPINIA:

Profesjonalista o rozległej wiedzy na temat struktury opowieści i poprawnej polszczyzny. Perfekcjonista, jeżeli chodzi o język, ale taki, który daje opowiadać autorowi jego własnym, unikalnym literackim głosem. Podchodzi do tekstu, nad którym pracuje, z podejściem adekwatnym do gatunku i konwencji, rządzącymi się swoimi prawami, i ze świadomością, że nie ma czegoś takiego, jak jeden właściwy rodzaj literatury.
Artur Urbanowicz
 
Redakcja i korekta w Maszynie do Pisania od początku była zorganizowana sprawnie i profesjonalnie. Krótkie i przestrzegane terminy, proste i zrozumiałe komunikaty, przejrzysty proces. To co jednak ceni się najbardziej, to wynik. Redaktor Grudnik, który zajął się moim tekstem, nie tylko pieczołowicie przejrzał tekst pod względem językowym, ale również, jestem przekonany, podjął starania się w niego “wczuć”, o czym świadczą celne i ciekawe uwagi stylistyczne. W pełni uszanowana jest autonomia autora, każda zmiana musi być przez niego zaakceptowana, wiele jest wprowadzanych w formie sugestii. Chwali się również sprawna komunikacja i adresowanie każdego problemu i pytania stawianego przez klienta.
Tomasz Kandej

CLOSE
CLOSE